torstai 14. marraskuuta 2013

Kuka MINÄ olen?

Olen äiti, olen puoliso, olen sisar, olen tytär, olen lähihoitaja....

Silti mä en tiedä kuka minä oikeasti olen.

On työminä, on kotiminä, on arkiminä, bileminä....

Kuka noista minä oikeasti olen?

Minulla on nimi,osoite, puhelinnumero, sosiaaliturvatunnus...

Millainen minä olen?

Oikeasti, ilman esiintymislavaa, esiripun takana ennen kuin joku muu minä astuu esiin.

Tiedän mistä minä pidän, rakastan eläimiä, luontoa, hyviä kirjoja, ihmisiä, keskusteluja, elokuvia, hassuttelua....

Kertooko ne millainen minä oikeasti olen?

Entä asiat joita en ole vielä tehnyt mutta joista uskon pitäväni, kertovatko ne millainen olen nyt vai vasta kun olen ne tehnyt?

Haluan Australiaan ja Irlantiin, haluan matkustaa, haluan oman maatilan, pari hevosta, koiria, yhden lapsen lisää, häät, kirjoittaa kirjan....

On asioita joita tiedän haluavani ja asioita joita luulen tietäväni haluavani, haluanko niitä kuitenkaan oikeasti?

Mistä minä voin tietää?

Jos teen asioita joita olen aina halunnut tehdä, muutunko minä?

Entä jos en pidäkkään niistä asioista joita olen aina halunnut tehdä?

Tunnen olevani perhonen kotelossa, enkä osaa päättää haluanko jäädä sinne vai pyrkiä ulos.
En tunne itseäni , saati ympäröivää maailmaa.
Olenko osa sitä vai se osa minua?

Pystynkö levittämään siipeni ja lentämään vai koituuko tämäkin ensilento kohtalokseni ja rikon siipeni ja jään pyristelemään maahan, muiden armoille tai hitaaseen kuolemaan.

Tunnen pimeän puoleni, tunnen myös hyvän minäni.

Onko todellinen minä jossain siinä välissä? 
Tasapainossa kummankin kanssa.

Minulla on menneisyys, tämä hetki ja myös tulevaisuus.
Mikä niistä määrittelee minut?
Tarvitseeko niistä minkää määritellä, vai voinko vain olla minä?

Kelpaanko, riitänkö, selviänkö, olenko hyvä....

MINÄ!

Saanko olla minä, tälläisenä kuin olen, juuri tässä, juuri nyt, vaikka huomenna olisin jo toisenlainen tai vaikka esirippu olisikin jo noussut ja joku muu minä olisi astunut lavalle?
Saanko?
Vaikken edes  tietäisi kuka minä olen?





 

 



 
 



 
 
 
 

2 kommenttia:

  1. Olen tuntenut sinut monta vuotta mutten tiennytkään että olet taitava kirjoittaja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tututkin ihmiset yllättävät :) Tai tässä tapauksessa verestävät vanhoja taitoja jotka aikasemmin eivät ole päässeet oikeuksiinsa :) Kiitos <3

      Poista